Flugten til badehotellet

Af Sørine Gotfredsen 141

Der er blevet ironiseret en del over, at TV 2s dramaserie ”Badehotellet” har udviklet sig til en stor succes. Omkring halvanden million danskere har fulgt fortællingen om en flok danskere, der i begyndelsen af 1900-tallet ferierer i en vestjysk solbeskinnet virkelighed, hvor kønsroller, påklædning, sprogbrug og verdensbillede adskiller sig markant fra vor tid. Anmeldere har anklaget ”Badehotellet” for at servere plat komedie og dårlige replikker, og det er ikke ubetinget forkert. Men det egentligt interessante ved serien er, at den udfylder en plads i det længselsfulde hjerte. Den fortæller om en tid, der er definitivt borte, og dermed også om vores forsøg på i dag at forstå hvilke kolossale omvæltninger, der er foregået i de seneste 80 år. Begivenhederne netop nu med folkevandring, et sårbart Europa, islams rolle og klimaændringer understreger fornemmelsen af at leve i en slags posttraumatisk tilstand, som ingen endnu ved, hvor vil bringe os hen. Det er kun naturligt, at der opstår længsel efter noget, der står mere fast.

Forfatter Karl Ove Knausgård kredser om dette i sit sjette bind af ”Min Kamp”, hvori han skriver: ”Ingen tid kan have gennemgået så radikale forandringer som vores (…) den sidste halvdel af det tyvende århundrede har næsten ingen berøring med den første, det er som om de udspiller sig i to forskelige verdener.” Knausgård fremstår som en mand i konstant moderne undtagelsestilstand, og et overblik over de forandringer, han taler om, får man gennem en ny antologi fra Folkeuniversitet i Aarhus. Heri beskrives det, hvordan Danmark fra 1900 til 1950 blev moderne angående styreform, medier, transport, sundhed, litteratur og meget mere. I en så hastig afvikling af den gamle verden kan der opstå en følelse af at være omgivet af noget flydende og samtidig brutalt, hvilket netop kan aflæses gennem en sammenligning mellem ”Badehotellet” og DRs søndagsserie ”Bedrag”. Sidstnævnte er næsten blottet for nationale kendetegn, personerne færdes i sterile lokaler, går minimalistisk klædt og prøver desperat at undgå druknedøden gennem lag på lag af egoisme. Det giver mening, at ”Badehotellet” seermæssigt har sejret, for den er et modsvar til køligheden, den golde individuelle stræben og ikke mindst historieløsheden.

En af de største forfattere fra begyndelsen af 1900-tallet, Henrik Pontoppidan, forstod problemet med det moderne, og det beskrives i den nævnte antologi, hvordan han overvejede, om det moderne ville medføre lykke. Pontoppidans mest berømte hovedperson, Lykke-Per, stormer ind i de mange muligheder, men lykken udebliver, og Per ender med at flygte fra den voldsomme udvikling. Midt i det omskiftelige opstår længslen efter at søge tilflugt, og med en hurtig omskrivning kan man hævde, at en del af flugten i dag går til Badehotellet. I klassisk elitær anmeldertone tolkes dette som tegn på dansk forfaldenhed til tom hygge, men snarere bør vi se seriens succes som tegn på et behov for berøring med det konkrete. Det moderne Danmark er ikke ret gammelt, vi ved endnu ikke, hvad det gør ved os, og historiefortælling er uundværlig. Uden den bliver nutiden endnu mere ubegribelig, og de klogeste forfattere er med til at lære os, at længslen efter flugt stikker dybt. Det skal der ikke ironiseres over.

141 kommentarer RSS

  1. Af Niels Juul Hansen

    -

    Kære Sørine Gotfredsen,

    ” Det giver mening, at ”Badehotellet” seermæssigt har sejret,”

    Jeg synes ikke, at det giver mening at fremhæve seerantal i den forbindelse. Det gjorde man også med ‘Vild med dans’ og ‘X-factor’ – og det blev hverken det ene eller det andet program bedre af.

    “Midt i det omskiftelige opstår længslen efter at søge tilflugt, og med en hurtig omskrivning kan man hævde, at en del af flugten i dag går til Badehotellet.”

    Jeg vil ikke sammenligne den oplevelse, man får af at fordybe sig i Pontoppidans roman med hverken TV2’s og DR’s dramaserier.

  2. Af Birgit Hviid Lajer

    -

    Ja, Pontoppidan kan så glimrende læses for at få viden om og forstå dele af fortiden .. og sjovt nok, så havde DR k en udsendelse med Tit Jensen, som jeg ikke kender synderligt til – og efterfølgende en dansk stumfilm med længde som en spillefilm, der hedder “Du skal ære din hustru”. Så ganske seværdig og et indblik i en del af fortiden. Pontoppidan kan ses at være mere deprimerende læsning i forh til parforhold. Men – en eminent forfatter og beskriver og med god psykologisk sans.

    Badehotellet fangede mig endnu mere nu i mandags, og jeg finder, at rollerne er fint besat med de forskellige karakterer – og godt spillet. Dejligt at nyde inventar og naturen udenfor.
    Den er jo heller ikke uden en vis komik – og jeg tænkte, at den et sted nok og med en fortsættelse vil kunne være den nye Matador. 🙂

    Som min far sagde det, og han tænkte på at opleve landet som helhed: Du skal kende dit land, før du rejser ud. 🙂

  3. Af E. Larsen

    -

    Ja, Badehotellet og f.eks. Matador (vores største TV-serie) er noget som voksne danskere kan lide og ønsker sig tilbage til.
    Gabold og Piv – “1864!” og lignende – eller Vinterberg – jeg kunne ikke drømme om at se det – har heller ikke set “Bedrag” – dog mest p.g.a. rejse i USA.
    Stakkels vore børn, der bliver hældt over med DR-like udsendelser uafbrudt.

  4. Af britta due andersen

    -

    “fornemmelsen af at leve i en slags posttraumatisk tilstand, som ingen endnu ved, hvor vil bringe os hen”….hvor godt tænkt / skrevet. Jeg tror ikke, jeg er det eneste menneske i Danmark /Nordeuropa, der genkender følelsen. Vi må være rigtig mange!

  5. Af Teddy bjørn Olsen --tegner

    -

    “badehoteller” ! –Sørine ! —Mener du i virkeligheden “de badehoteller” ! –Som i øjeblikket er befolket af “muslimske enlige mænd” –Der har taget “flugten” ! Til Smørhullet Danmark ! –Fordi de har hørt AT: Vi er noget så medgørlige her i lille DK ?–De skal nok snart få indført “muslimske love –såsnart de får opholdstilladelse i Danmark ” !! –Det var, hvad Martin Krasnik fik at vide –den dag han brugte sin fridag på AT: Tage ud til “badehotellet” –Og afbryde d`herrer muslimske mænd ´s spillelyst ved “pool-bordet eller bord-tennis ” –Jeg ved IKKE, hvem, der tror AT: Vi er født igår !—-Det kan da vel ikke være “udlændinge-styrelsen –Røde Kors—Eller “de optimistiske Venlig-boerere ” –Ellers ser det sort ud for os-danskere !—De regner os åbenbart ikke for noget ! –Og set ikke “regeringen” –Der uden AT: Blinke–sender os regningerne for de muslimske ´s fortæring 3 gange om dagen plus lys og varme på Badehotellerne ! ” det kaldes Muslimernes flugt til danske badehoteller ” –Det er sådan det er desv. Sørine !

  6. Af E. Larsen

    -

    Er der ytringsfrihed-cen sur på undertegnedes lidt for måske dansk-sindede indlæg??

  7. Af hr. pre ben jen sen

    -

    Ja, når man ødelægger et land med kommunisme, feminisme og pladderhumanisme, så kan tiden inden den organiserede dumhed og ondskab satte ind, jo godt komme til at fremstå som en hyggelig og idyllisk tid, hvor man kunne gå på gaden uden frygt for overfald, knivstik, eller voldtægt, hvor bankrøverier og hjemmerøverier var uhyre sjældne, hvor børn kunne lege ude uden at blive antastet af psykopater, hvor man ikke behøvede at låse dørene, hvor staten og “systemet” ikke var borgernes fjende, der udplyndrede, undertrykte og tyranniserede dem året rundt med tusindvis af afgifter, bøder, krav og regler. Og dengang i tyverne og op til halvtresserne og tresserne var man endnu ikke nået frem til systematisk at splitte familierne og ødelægge børnenes barndom. Der var ingen store sorte løgnekampagner om humanisme i fjernsynet, og de kulturfremmede kom ikke væltende ind i landet i hundredtusindvis. Og dengang var der respekt for fædrelandet, forsvaret, politiet, kernefamilien, danskheden, traditionerne, politikerne, folkeskolen, folkekirken, sundhedsvæsnet, mændene og nationens historie. Og dengang var der tillid til at Danmark kunne bestå i endnu 1000 år.

    Nu er vi lige som Sverige og Grækenland mv. på vej ind i mørket, islamiseringen, barbariet, vanviddet og undergangen. Men minderne har vi da lov at ha’ som det hedder i sangen. Minderne om tiden inden de radigale og feminist”humanisterne” gik i gang med deres ødelæggelsesværk.

  8. Af per t

    -

    Ted dy bjørn, hvorfor har du skiftet navn og stilling? Hvorfor bruger du AT i tide og utide? Hvorfor skal din tekst være så “urolig” og “besværlig”? Mange gider ikke læse en tekst der er sat “grimt” op.

  9. Af Jens Hansen

    -

    I 2001 lagde Fogh og Pia Kjærsgaard deres sorte skumle skygge over Danmark.
    Danmark skulle forvandles for altid.
    Et tænksomt, fordrageligt, tolerant, venligt og fredeligt lille samfund blev forandret for altid.

    Ud af de skumle skygger opstod en lille fremmedfjendsk, intolerant, krigsliderligt, indskrænket og ensrettet befolkning.
    Fogh og PK lærte os. at vi ikke skulle tænke selv.
    Det havde vi dem til.
    Et af midlerne er naturligvis ligegyldige, ukritiske og underdanige medier.

  10. Af Hr. J. H an sen.

    -

    I 2001 lagde Fogh og Pia Kjærsgaard deres sorte skumle skygge over Danmark.
    Danmark skulle forvandles for altid.
    Et tænksomt, fordrageligt, tolerant, venligt og fredeligt lille samfund blev forandret for altid.

    Ud af de skumle skygger opstod en lille fremmedfjendsk, intolerant, krigsliderligt, indskrænket og ensrettet befolkning.
    Fogh og Pia K. lærte os. at vi ikke skulle tænke selv.
    Det havde vi dem til.
    Et af midlerne er naturligvis ligegyldige, ukritiske og underdanige medier.

  11. Af Hr. J. H an sen

    -

    Sådan som Day Poulsen ser ud i dag.
    Så må man formode, at han lignede en pæn og kæk dreng som barn.
    Day Poulsen ville uden tvivl have gjort det godt f.eks. i MGP.
    Men dette blev ham så ikke forundt.
    Og det er der så kommet en blog ud af.

    Day Poulsen skriver:
    “Berømmelse og rigdom kræver, at man kan håndtere pressen, rygklappere og folk der vil have dine penge.”

    Her melder der sig uvilkårligt en del spørgsmål.
    Berømt og berygtet er Day Poulsen jo.
    Det skal vi ikke diskutere.
    Day Poulsen antyder også, at han er velhavende.
    Den slags plejer vi jyder jo ellers at gå stille med dørene om.
    For ikke at gøre os interessante.
    Og naboerne skal som nok finde ud af det alligevel.
    Så man får de rigtige invitationer.

    Nu til det vigtigste.
    Kan Day Poulsen håndtere sine rygklappere.
    Hans penge spørger de, så vidt undertegnede har observeret, ikke om.
    Med mindre det foregår i privat regi.
    Og håndteringen af rygklapperne går jo tilsyneladende strålende.
    Det er de samme ti til femten rygklappere som deltager i alle Day Poulsens blog.
    Så trofaste er de da.
    Og Day Poulsen er jo ikke smålig.
    Han skriver det som rygklapperne gerne vil høre.
    Så en win-win situation.

  12. Af Kim P Olsen

    -

    Hvad pokker har ovenstående næsten paranoide indlæg med bloggens emne at gøre??

  13. Af Hr. J. H anse n.

    -

    Af Kim P Olsen – 22. februar 2016 06:38
    “Hvad pokker har ovenstående næsten paranoide indlæg med bloggens emne at gøre??”

    Når Kim P Olsen indsætter sine syge fantasier om børnesex.
    Har det noget med blog emner at gøre?

  14. Af Henrik Opsving Knage

    -

    Jeg har ikke set skadehotellet, men jeg kan ikke forestille mig, at verden så ret meget anderledes ud, end den gør idag.

    Dengang solgte eksperterne også frygt li´som de gør idag – nøjagtig den samme frygt, som de sælger i dag. Frygt for at gå fallit, frygt for ikke at slå til, frygt for, at børnenes egne forældre kan finde ud af om deres søn eller datter skal deltage i et melodigrandprix uden at tage skade og om der evt. kunne sælges noget psykofarmaka til dem så de ikke græder hvis de ikke lige vinder osv. osv. osv.
    Forsikringsselskaber, pensionsselskaber, banker og præster sælger også frygt.

    Nøgternt set kan det være farligt, at drikke et glas vand fra en kop. Jeg kendte en kvinde på 40 år der blev kvalt i en kop kaffe fordi hendes luftrør gik i krampe fordi kaffen var for varm.

    Der kan derfor udledes, at livet er med døden som udgang – på et eller andet tidspunkt – og jo længere man lever jo mere frygt er der at sælge – og det er der virkelig mange penge i.

    Kvinder er bedre til at sælge frugt, og der er nok til både gård og gade,l hvilket kan konstateres i TV debatter og skadehoteller mænd vs. kvinder.

    Af og til bytter de roller, så det er mændene der planter frugt, og kvinder der sælger frygt – og det har noget med bier og blomster at gøre, samt maver der vokser – og de fandtes også i 1800 tallet.

  15. Af Kim P Olsen

    -

    “Når Kim P Olsen indsætter sine syge fantasier om børnesex.
    Har det noget med blog emner at gøre?”

    Hvad pokker skriver du om Hansen??? Er du helt rask?

  16. Af Henrik Opsving Knage

    -

    Den universelle evighedsmaskine er opfundet og den kører på vekselstrøm plus og minus, nat og dag.

    Nogle sælger mørke, mens andre sælger lys – så går det hele op i en højere enhed.

    Nogle sælger frygt og andre kompenserer ved at sælge tryghed – det gør også Jorden.

  17. Af Axel Eriksen

    -

    Hvis, der skal rettes kritik mod Day Poulsen, hvorfor foregår det så ikke på hans egen blog?

  18. Af Hr. J. H ans en

    -

    Af Axel Eriksen – 22. februar 2016 07:52
    “Hvis, der skal rettes kritik mod Day Poulsen, hvorfor foregår det så ikke på hans egen blog?”

    Kritik?
    Hvor?
    Indlægget er nu indsat, hvor det hører hjemme.

  19. Af Axel Eriksen

    -

    M.h.t. bloggens emne, så er det vel, at verden har forandret sig meget i gennem de sidste 100 år – og måske afgørende meget mere efter 2. verdenskrig.

    At nogle så kan tidsfæste det til netop 2001 peger vist mere på indskrænkethed, ensrettedhed og intolerance i tankeevnen!

  20. Af Kim P Olsen

    -

    Badehotellet er et fint lille tidsbillede.

    At man så kan se serien i tryg forvisning om, at den ikke har været igennem statsmonopolets TV kanal DR med henblik på politisk tilretning, gør blot serien endnu mere attraktiv for selvstændigt tænkende seere.

  21. Af Kim P Olsen

    -

    “1.621.000 danskere havde nemlig fjernsynet skruet ind på sol, sommer og dramatik på det fiktive badehotel i Nordjylland. Det er ikke alene rekord for antal seere på et afsnit af ‘Badehotellet’ – det gør også afsnittet til det mest sete afsnit af en dramaserie på TV 2 siden ‘Strisser på Samsø’ i 1997.”

    Hvor mange seere var det nu der tålte DR’s prestigeprojekt (1864) og indlæg i kampen mod DF?

  22. Af Jens Hansen

    -

    Kunne vi ikke slippe for Knage med sin Børnehave snak og retarderede seksuelle bemærkninger

  23. Af Niels Juul Hansen

    -

    Sørine Gotfredsen har formodentlig ret i, at når frygt og usikkerhed er fremherskende som nu, så vil mange gerne finde ro i det kendte og trygge, eksempelvis Matador eller Badehotellet.

    Personligt foretrækker jeg til enhver tid ‘Halløj på badehotellet’.

    Det dog ikke kun indenfor drama vi ser denne higen efter tryghed og det gammelkendte. Det gælder også indenfor politik – ikke kun herhjemme, men også i andre lande. Det er grunden til at især højrenationale partier vinder frem i mange lande.

    Det der kendetegner højrenationalister er, at de i deres nationalisme altid skal fremmane fjendebilleder. Det har de en historisk tradition for. Det er utroligt hvor meget eksempelvis Donald Trump i USA og Martin Henriksen (og tidligere Mogens Glistrup) herhjemme ligner hinanden, når det gælder deres ‘fjendebillede’. Jo grovere retorikken, des større opbakning blandt deres tilhængere. At det oftest kun er pinlige fantasier, der ikke har nogen gang på jorden, spiller ikke nogen rolle for deres tilhængere.

    Fratagelse af flygtninges vielsesringe, børn spærret inde i lejre på ubestemt tid, giver tilsyneladende tryghed for disse politikeres tilhængere.

    Hver gang disse politikere fremkommer med nye umenneskelige forslag, tænker man, at nu er bunden nået, men det er ikke tilfældet. Der er ikke nogen bund.

    Det viser historien også.

    Folk vil have skuespil og brød.

    Eller folkekomedier og matadormix.

    Der er ingen nedre grænse for hvad vil gøre imod disse ‘fremmede’. Jo grovere

  24. Af Henrik Knage

    -

    Lugten fra Spadehotellet går igen i Jens Hansen.

  25. Af Hr. J. Han sen

    -

    Af Jen s Hans en – 22. februar 2016 08:44
    Kunne vi ikke slippe for Knage med sin Børnehave snak og retarderede seksuelle bemærkninger”

    Kære Sørine Godfredsen.
    Vil du venligst fjerne dette falske indlæg som er indsat i mit navn.

  26. Af Niels Juul Hansen

    -

    Sidste linie skulle have været slettet….sorry!

  27. Af Ole Lund

    -

    Badehotellet er en skolekomedie.

    I “Badehotellet” (TV2) møder man “Det gamle Danmark” God tidsdokumantation i
    køkken, værelser, dragter og klassesamfund. Der er links til DR’s “Bedrag”, idet der også foregår fup med kapitalen i “Badehotellet”.
    Lad venligst være med at blande Henrik Pontoppidan ind i dit forsvar for en gang
    “sødsuppe” som “Badehotellet”. Han var en forkæmper for ændring af de sociale
    forhold i Danmark – Martin Andersen Nexø nævner ham som “Den store Mester”
    Jeg ser ikke nogen grund til at nedgøre DR’s “Bedrag”. Som drama på tiden – og det må man sige at DR er mester i – så er der jo sket en del ting i de sidste 100 år.
    Jeg ser – endnu – ikke, at der er mere end to døde i “Badehotellet”. Jeg ser slet ikke noget forhold til kirken i samme serie. “Bedrag” i DR skildrer den enkelte persons
    engagement i det nuværende samfund – måske mest skildret gennem forhold i
    hovedstadsområdet – men sandt: Pres på parforholdet, pres på personlig økonomi,
    markedsforholds som nøgle til menneskers trivsel. Der er dog også tid til: “Tro, håb og
    kærlighed”. Det er svært i disse tider. “Aldrig har så mange valgt at bo for sig selv som nu”. Kærligheden er en flygtig størrelse. Så med mindre, at der kan blive tale om en indre magi i et forhold efter år, så er familien på skrump. Eller den får en regnbuefarve: Min Mathas, din Mathias, og vor Mathias. Sådan er det jo, og du Sørine, kan ikke gøre noget ved den tendens, selvom du via “Tidehverv” og “DF”
    vil omgøre Danmark 2016 til noget der var en gang.

  28. Af Hr. J Hans en

    -

    Af Henrik Knage – 22. februar 2016 09:07

    Henrik Knage.
    Troede du virkeligt, at jeg havde indsat det indlæg som er indsat i mit navn.
    Hvorfor skulle jeg genere dig?
    Læs alle indlæggene.
    Så står det vist ret klart, hvem den person som forsøger, at intimidere mig er.

  29. Af Teddy bjørn Olsen --tegner

    -

    SVAR til : Per A.—nonym ! —Nys – fnys ! –Ja, jeg skal gøre mig umage i fremtiden ! –Hvis der er nogen fremtid !—AT ! –Er nu sådan et dejligt ord —AT! du véd det —Og måske er det ikke ret kønt, men det virker—“gider mange ikke læse min text –fordi den er besværlig –Så kan de jo finde andre steder, hvor det ikke er nødvendigt AT: (åh dear) –aktivére “de små celler, som de fleste af os ! har imellem ørene –ikke sandt ? ” AAA-tjiii –snøft !–Det hele er jo også blevet så trist i lille Danmark, at en del af os –bare har lyst til, at gemme os under dynen –indtil foråret ! –Hvis det overhovedet bliver forår ! –host nys Atttju !

  30. Af Arvid Holm

    -

    Det har ofte undret mig, hvor frikadellens flugt over plankeværket førte hen.
    Er det blot en panisk retræte fra de sultne ved middagsbordet med frikadellehalen lige i vejret?
    Nej, frikadellen ved sig i sikkerhed på badehotellet, hvor man ikke spiser simpel husmandskost?

  31. Af Jesper Lund Jesper Lund

    -

    “…en del af flugten i dag går til Badehotellet.”

    Jeg har ikke set mange af afsnittene i Badehotellet, men jeg så det sidste. Her diskuteres Hitlers valgsejr i Tyskland. Ønsker folk sig virkelig tilbage til tiden umiddelbart inden 2. verdenskrig?

  32. Af Hr. J. Hans en

    -

    Af Kim P Olsen – 22. februar 2016 07:23
    “Når Kim P Olsen indsætter sine syge fantasier om børnesex.
    Har det noget med blog emner at gøre?”
    Hvad pokker skriver du om Hansen??? Er du helt rask?”

    En direkte henvisning til dit syge indlæg om dine fantasier om børnesex på Day Poulsens blog Kim P Olsen.
    Men det indlæg har K0 nok behændigt glemt.
    Jeg har det liggende.

  33. Af Hr. J H anse n.

    -

    Af Kim P Olsen – 22. februar 2016 07:23
    “Når Kim P Olsen indsætter sine syge fantasier om børnesex.
    Har det noget med blog emner at gøre?”
    Hvad pokker skriver du om Hanse n??? Er du helt rask?”

    En direkte henvisning til dit syge indlæg om dine fantasier om børnesex på Day Poulsens blog Kim P Ols en.
    Men det indlæg har K0 nok behændigt glemt.
    Jeg har det liggende.

  34. Af Kim P Olsen

    -

    Du har knald i låget!

  35. Af Niels Juulaq Hansen

    -

    Kan I ikke udveksle emailadressser og køre diskussionen udenom Berlingske Blog?

  36. Af Hr. J. Hans en

    -

    Hvor har en person, som Kim P Olsen der indsætter fantasier om børnesex problemer?
    Knald i låget?

  37. Af Hr. J. Han sen

    -

    I øvrigt Kim P Olsen.

    Hvorfor fortsætter du med at intimidere mig.
    Når du ikke tåler, at dit svineri bliver smidt tilbage i hovedet på dig.
    Jeg har ikke bedt om, at have dig hængende over mig på alle blogs.
    Med dine syge indlæg.

  38. Af hr. pre ben jen sen

    -

    Kl. 21.11 er et forsøg på at debattere nogenlunde relevant og aktuelt. Men kan se at de mange indlæg siden ikke beskæftiger sig særlig meget med den aktuelle situation, hvor en stor invasion er i gang pga. Venstres vælgerbedrag og løftebrud. Før valget lovede løkke jo straksstop for indstrømningen, lige efter valget hed det sig højst 1000 ekstra migranter, men nu nærmer vi os 50.000/250.000/500.000 EKSTRA. Enhver kan vel regne ud at det kan ende i nationalstatens, velfærdsstatens, demokratiets og retssamfundets totale sammenbrud. Hvorefter bankerotten, guerillakrigen/borgerkrigen nok bliver det næste. Men her gider man ikke debattere den truende udvikling. Har den omfattende c en su r jaget de seriøse eller bekymrede skrivere bort??

  39. Af Kim P Olsen

    -

    Gå dog til lægen med din paranoia.

    Der er ingen der er efter dig her!

  40. Af hr. pr jen sen

    -

    Er c e ns ur jerntæppet gået ned igen? Kl. 14.15/14.20 kom ikke på. (se 21.11 ovenfor eller den korte/180g/snaph)

  41. Af Teddy bjørn Olsen --tegner

    -

    att. Per T. (anonym) ! –En text, der er sat grimt op ! –Siger du, at der ikke er nogen, der gider læse !—Meningen er faktisk, at folk skal “svare” ! på teksten (eller texten) –Men det er der ikke ret mange, der har fundet ud af !—I denne lille “narcistiske” blog-verden desv. —-Der er jo en grund til, at der nede i højre hjørne står “svar”—Det bliver ignoréret i de aller-fleste tilfælde ! –Hvorfor ?

  42. Af E. Larsen

    -

    Ole Lund! Ja, tak fordi du udstiller dig selv og nærmest sv iner Sørine til. Det viser jo hvorfor at du er FOR DR og Piv og Gabold m.fl.
    Du ønsker ikke at vi skal have “Badehotel-tilstande” mere – nej, nej, nej “Bedrag”, “Politik- helst rød” og mest “Kjøvenhavnstrup”-agtige shows som vi modne jyder hader. Du er en gammel socialist, der ikke er vågnet endnu og nok aldrig vågner. (Ellers plejer jo unge at vågne op når de bliver over ca. 30-40 år!!)
    Men hyg dig med DR – og lad os andre så selv – SELV vælge hvad vi gider høre på og se samtidig med at vi sjovt nok ønsker at FORSVARE VORES LAND ! Har du hørt om f.eks. frihedskæmpere??? Sikkert , men “Hvidstensgruppen” er nok ikke lige noget for dig. FØJ!

  43. Af Jacob Andersen

    -

    Kære Sørine

    Tak for et godt indlæg. Pontoppidan beskrev i sandhed rigtig godt problemerne med det moderne, men noget af det deprimerende og interessante ved hans forfatterskab er efter min mening, at alternativet heller ikke synes attraktivt.

    Pontoppidan ironiserer også selv over gæster på badehoteller, og De Dødes Rige synes at være skrevet i både frustration over det moderne og flugten derfra. Det er også det, som gør Pontoppidan moderne – den konstante søgen efter mening, og den totale mangel på etisk brugbare svar.

  44. Af Teddy bjørn Olsen --tegner

    -

    “Godt E. Larsen ” ! –Bare gi –De “ræverøde”–Der alle er et produkt af: Skolefrøknernes manipulation igennem 3 årtiér !–AT: De fleste Ægte-Københavnere ! Faktisk befinder sig i Jylland eller PARIS ! –Har faktisk noget at sige ! (ikke fordi vi er blevet jyder ! –) –Men fordi det ikke er til, at holde ud , at vores oprindelige smukke København ! –NU i den grad er “forurenet ” ! –Af islamiske Moskéer –hjemløse narkomaner ! (jyder, der ikke kunne tåle mosten i den “helvedes-kedel” –Som er København idag !—Film-Vinterberg ! –Der alle sine dage incl. barndommen ! Har nasset på skatteborgerne ! –Sidder NU –på TV –og siger, at han skammer sig over Danmark !—Det skal være slut –Helt slut ! Med gratis udd. i, hvad-som-helst incl. S.u. i 15 år eller mere !–Vi griner over at de “unge” alligevel skylder “gud og, hver mand en helvedes masse penge” !–Det minder os-andre om, at vi aldrig fik S.u. eller gratis udd,- Til gengæld kunne vi allernådigst få “et stats-garantéret lån ” –Med tilbagebetaling med 22% rente !–Dengang var der ingen, der holdt “druk-fester” hver – hver-anden dag –og forpestede livet for de nærmeste –og fjerneste naboér !

  45. Af Teddy bjørn Olsen --tegner

    -

    “u-ledsagede flygtninge-børn ! –Med langt fuldskæg –og hår på brystet ! –indikérer at: myndighederne ikke aner AT: folk i Mellem-østen bliver voksne i 15års-alderen og fuldt-færdige som voksne ! –Til sammenligning ! –Så vokser tomaterne også dobbelt så hurtigt i solen/varmen –som de gør på disse mørke/kolde himmelstrøg ! –De danske børn bliver heller ikke “voksne –nu-om-dage før de er 25 år ! vel !–Naive det er, hvad de danske myndigheder er !–Et såkaldt u-ledsaget “barn” ! fra Mellem-østen koster danske skatteborgere kroner 350.000 om året !–Så fik vi det på plads !

  46. Af Niels O

    -

    To kommentarer, som nu er slettet på Mads Holgers blog af 22/2:

    imgur.com/pEAwkDR

    imgur.com/Efal4L7

  47. Af Erik Nielsen

    -

    I en tid hvor vores samfund bliver mere og mere polariseret , og hvor det hele drejer sig om Dem og Os- er det en naturlig reaktion at søge midlertidig fred og ro -i dette tilfælde i en serie som Badehotellet- her bliver vi ikke stillet over for de svære valg – men kan lade os underholde i total afslapning – og det hele er filmet i naturomgivelser, der for de fleste vel kalder ferieminderne frem.

  48. Af hr. pre ben jen sen

    -

    En invasion er i gang, en ny BESÆTTELSE er ved at blive til barsk virkelighed. Men regeringen snorksover, politikerne snorksover, journalisterne snorksover og vælgerne snorksover. Nogle få vågne er der selvfølgelig, men så længe 70-80 procent er som bevidstløse zoombier, blinde, døve og tankeløse kan de vågne ikke stille meget op.

  49. Af hr. pre ben jen sen

    -

    En invasion er i gang, en ny BESÆTTELSE er ved at blive til barsk virkelighed. Men regeringen snorksover, politikerne snorksover, journalisterne snorksover og vælgerne snorksover. Nogle få vågne er der selvfølgelig, men så længe 70-80 procent er som bevidstløse zoombier, blinde, døve og tankeløse…. kan de vågne ikke stille meget op.

  50. Af E. Larsen

    -

    Ja, vi er heldigvis i dag ca. 25% der er enige Teddy bjørn Olsen. Og havde vi et andet medie end DR ville vi nok nærme os ca. 40% – men stadig ikke 51% som der jo skal til for at have et flertal. Og med den fødselsstatistik der siger at danskere føder noget der ligner en tredjedel af hvad de flinke mørke bistandsmodtagere (netop læst det at undersøgelser siger at det er hvad ikke-vestlige indvandrere “klarer gør”), så varer det jo ikke længe før vore børnebørn er totalt i mindretal og måske undertrykte.

  51. Af hr. pre ben jen sen

    -

    Undertrykkelsen, udplyndringen/udnyttelsen og tyranniseringen af danskerne er ikke langt væk, og storkatastrofen er ikke langt væk. Det kan siges med 100%’s sikkerhed, for den er allerede begyndt og udvikler sig med korte mellemrum. Vi er nu lige i hælene på Sverige. (se den korte/snaph/18og)

  52. Af Niels Juul Hansen

    -

    @E. Larsen

    Enig.

    Havde I haft Fox News, var I mindst kommet op på 43%.

    Så kunne Venstre med 8% stadig beholde statsministerposten, da I ikke ønsker regeringsansvar.

  53. Af hr. pre ben jen sen

    -

    Det bliver ikke kun børnebørnene, men også nutidens børn og unge og utallige voksne danskere, der vil opleve de skrækkelige og blodige konsekvenser af Venstres svigt, af S og R regeringens svigt, af mediernes svigt. Millioner af danskeres fremtidsudsigter er alvorligt forringet, og tusinder har allerede fået deres livskvalitet smadret.

  54. Af Hr. J. H an sen

    -

    Af Kim P Olse n – 22. februar 2016 13:23

    Ingen citerer Kim 0 for andet end hvad han selv indsætter.
    At han er en patologisk løgnhals, det er hans problem.

  55. Af j nielsen

    -

    J. Nielsens blogregel nr. 4:

    Du må ikke slæbe skænderier fra den ene blog med over i den næste.

    Enhver blog er en ny start.

  56. Af hr. pre ben jen sen

    -

    Hvad med at støtte FOR FRIHED…!! Læs snaphanens artikel om at Europa har kurs mod krig og undergang pga. mange kvinders naivitet mv. Og se 180g og den korte.

  57. Af Niels Juul Hansen

    -

    @Preben Jensen

    “Læs snaphanens artikel om at Europa har kurs mod krig og undergang pga. mange kvinders naivitet mv. Og se 180g og den korte.”

    Det må være over 100 gange, du har anbefalet de 3 nævnte medier her på Berlingske Blog.

    Har du overvejet at tage et job som telefonsælger af avisabonnementer?

  58. Af Axel Eriksen

    -

    @ J Nielsen!

    Blogregler bliver jo ikke altid overholdt – men nr. 4 bør være en af de væsentligste.
    Man kan godt blive lidt træt af at høre en bestandig henvisning til et udsagn, der er flere år gammelt!
    Gentagelse på gentagelse og atter gentagelse er måske heller ikke særlig interessant!
    Skal det så ikke være blogregel nr. 5: “Undgå i et væk at skrive det samme på blog efter blog”!

  59. Af Axel Eriksen

    -

    Nr. 4 & 5 er meget tæt forbundne!

  60. Af Jan Christiansen

    -

    Jeg er rystet over at et klumme som Sørines kan trække hele Ekstrabladets Nationen herover. Generelt paranoide, vrede og hadefulde. Enkelte også racistiske. Mange er helt ude af stand til at udrykke empati og repekt for at mennesker kan have andre holdninger end dem selv. Sørgeligt hvis det er det internettet har givet os mulighed for. Prøv at løfte niveauet, udvis omtanke og respekt. Så bliver vi alle klogere.
    “Når du taler gentager du blot hvad du allerede ved. Men når du lytter lærer du måske noget nyt”. (Dalai Lama)

  61. Af Ole Lund

    -

    Til indlæg af E. Larsen.

    Modstand. Før systemskiftet, med indførelse af parlamentarismen gik Venstre imod tildelingen af midler til det danske forsvar. Da Venstre blev regeringsansvarlige blev
    partiet splittet op i tre: Venstre, Moderate Venstre og Radikale Venstre. Med hver deres avis. Datidens medier. To af dem overlevede som politiske partier. Nu den ene for
    militære bevillinger og den anden – i en lang årrække – imod (Viggo Hørup). Den 4. franske revolution, 1971, bragte et nyt syn på samfundet ind via de socialistiske partier. Trikoloren har jo tre farver. Blå, hvid og rød. Den røde for: Broderskab og solidaritet med de svagest stillede. Der var ikke meget modstand i Europas førende stater over på 1. verdenskrig. Folkeforbundet , afvæbning af Tyskland og et
    håb om “aldrig mere krig”. Dannelsen af nationalstater fra 1920 (Versaillestraktaten) blev grundlaget for den næste krig. Mens diktaturerne i Tyskland, Italien og Spanien havde andre planer, så førte Frankrig og England en
    fred & forsoningspolitik. Danmark op gennem 30’erne skildres gennem den tids
    aviser med en vis beundring for det nationale og totalitære.
    Når du nævner Hvidstengruppen, så var det jo en familie og venner, som tog skeen i egen hånd – og midt mod den siddende danske regerings direktiver om det modsatte – på idealistisk vis brød “Banneret”. Jeg har set på tryk, at et af medlemmerne af Hvidstengruppen har sagt:” Vi var vel en slags terrorister!” Dette fordi de gik stik modsat den herskende tendens på deres tid. At krigens udfald blev
    noget andet, end man almindeligvis mente i 1943, er noget andet. Sejrherren skriver historien. Husk at de døde for en sag, som var fordømt af datidens regering og den “offentlige mening” mens de virkede. Det var modstand.

  62. Af hr. pre ben jen sen

    -

    I enhver befolkning, i ethvert land….. består op mod halvdelen af befolkningen af uvidende ignoranter, af afstumpede typer, af korrupte pampere, af kyniske forbrydere, af sin ker, fan taster, ps yko pater, sin dssyge eller ånds svage. Det afspejles også i de politiske debatter mv. i DK og Sverige osv.

  63. Af hr. pre ben jen sen

    -

    I enhver befolkning, i ethvert land….. består op mod halvdelen af befolkningen af uvidende ignoranter, af afstumpede typer, af korrupte pampere, af kyniske forbrydere, af sinker, fantaster, ps yko pater, sindssyge eller åndssvage. Oveni kommer så de af DRs TV-serier hjernevaskede borgere. Det afspejles også i debatterne mv. i DK og Sverige osv.

  64. Af Arne Hornborg

    -

    Badehotellet???!!
    Jeg, med mine 82 år, har lige siden min skoletid været meget interesseret i seriøs kultur, ikke mindst teater, som blev, for mit vedkommende, grundlagt med det der hed ,,Skolescenen”.
    Jeg, vi, min familie går stadigvæk meget i teatrene, går på kunstudstillinger, lytter til klassisk musik, med videre.
    Dette er blot til en lille orientering.
    Men jeg forstår ikke helt den kritik af ,,Badehotellet”.Jeg finder den GOD, indholdsrig. Skildrer glimrende den tids personer og samfund. Lidt Danmarkshistorie.
    Samtlige skuespillere i Badehotellet er fremragende. Dækker personerne, karaktererne fuldt ud. Ingen nævnt, ingen glemt.
    Badehotellet har for mig en lidt speciel oplevelse, noget genkendeligt.
    Min, nu forlængst afdøde mor, født i 1905, fortalte ofte om sine oplevelser.
    Min mor, som hun altid sagde, flygtede fra Jylland til Sjælland som 15-16 årig, meget imod mine morforældres vilje.
    Min mor havde lyst til at se noget andet end Udbyneder hvor hun kom fra. Rejselysten var stor. Min mor fik arbejde som ung pige på forskellige ,,Badehoteller”. I Nordsjælland, på Falster, på Møn. Ja så mange forskellige steder det kunne lade sig gøre.
    Min mor var en levende fortæller. Hun fortalte netop om de forhold på de forskellige Badehoteller. Om ejerne, personalet og ikke mindst gæsterne. Jeg lyttede altid med stor glæde til min mors fortællinger.
    Flere af personerne som medvirker i udsendelsen ,,Badehotellet” kan jeg ligesom nikke genkendende til, føler mig hjemme i den fortælling, føler at jeg har mødt disse mennesker, netop gennem min mors gode beretninger.
    Mon ikke mange seere har det lidt på samme måde som jeg? Fortællinger af mødre og bedstemødre? Fået indblik i dén tid?
    Så helt forfejlet er ,,Badehotellet” ikke. Personligt glæder jeg mig til den næste sæson.
    Arne Hornborg
    Typografisk mediegrafiker/forfatter.

  65. Af Birgit Hviid Lajer

    -

    Arne Hornborg – 12:25

    Tak for din fortælling – og personerne er genkendelige, også fordi som en ven sagde til mig for vel et par år siden: Vi er ikke så langt fra vore oldeforældre.

    Det er rigtigt – og typerne findes jo den dag i dag, så en evt. distance med årstallet, hvori det foregår og klædedragt, gør det netop genkendeligt, levende og tilmed underholdende og morsomt med figurerne. De spiller nemlig særdeles godt!

    Stor TAK til seriens medarbejdere for og bag kameraet og ikke mindst forfatterne.

    Og – jeg finder, at serien kan give en vis anskuelses-undervisning til den opvoksende ungdom, netop også fordi den er levende med disse historier og forviklinger, så den når ikke at blive dette gaaab – og kedelig.

    Jeg glæder mig nemlig også til næste omgang og blev helt ked af at høre, at den var slut for nu. 🙂

    Husker en af Pontoppidans fortællinger – den foregår vist også på Vestkysten og i forbindelse med sommer, sol og badehotel ..husker ikke lige titlen. Et tidsbillede også som jeg husker den. Hurtigt en el anden gang læst på nettet ganske vist.

  66. Af Birgit Hviid Lajer

    -

    Aksel Nielsen – 07:19

    Ja, debatregel nr 5 – så absolut undgåelse af henvisninger til tidl blogge – især når der ikke gives antydning af hvilken – og så denne forfølgelse af andre.

    Jeg tror af denne Hansen skal gøre sig den tanke, hvad han egtl vil med det. STår det der, så kan det jo næppe ændres i forh til en person – men jeg har ikke set noget i den retning på en blog: Man kan jo tillægge, hvis man er denne J Hansen, folk de usleste meninger og påstå alverdens ting og sager, så folk ikke kan genkende sig selv, og hvor er forsøges igen og igen at vride armen om på folk for en tilståelse, der kan anerkendes af denne personage.

    Hvem tror han egtl han er med en sådan forfølgelse af folk.

    Og – er der skrevet i en andens navn, så er det blogejerens opgave til enhver tid at gøre obs på dette, dvs slette den slags indlæg, så debatten ikke kører f sporet og deltagene i god tro.

    Fy for pokker.for en karl til denne J Hansen!

  67. Af Teddy bjørn Olsen --tegner

    -

    NU ! –Du siger det ! “Badehotellet ! ” –DR ´s bestyrelse og ansatte, HAR formelig brugt “licens-kontoén ” ! –På godt 4 milliarder kroner (om året)—Som “tag-selv-bord” —Hvad siger tvangs-licens-borgerne mon til det ? Katrine Lilleør !–Og er DR. overhovedet opmærksomme på AT: FOKUS NU bliver rettet direkte på “korrumpérede off. ansatte ” ?

  68. Af Teddy bjørn Olsen --tegner

    -

    Birgit Hviid L. –Godt du nævner “J.Hansen” ! –Du kan såmænd også skrive “fam. Sørensen” !! –Det er faktisk “personager ! ” –Der er spærret inde i forvejen ! –Man er jo noget “SÅ tolerante i DK “–Således AT: Det er ofrene, der lider –og ikke mindst får regningen for advokatens fede salær ! –Medens “den stakkels forbryder” ! –Bliver nurset i begge ender ! –OG får landets dygtigste og højest betalte “forsvars-advokater ” ! –Stillet gratis til rådighed ! –I husker vel den unge pige i Århus, der blev tævet med en jern-stang af sin franske X-kæreste ! –Han fik al mulig hjælp incl. fra gourmet-kokken “Claus Meyer” incl, alt, hvad det offentlige kunne tilbyde !—Medens den stakkels pige, der blev slået til invalid –og derefter blev smidt ud fra 3die sal ! –Hun fik absolut INTET ! heller ikke “af det offentlige” !–Sådan ligger landet faktisk ! Han skulle selvfølgelig være “udvist ” til Frankrig ! Her véd de lige nøjagtig, hvad der skal gøres ved sådan “et gespents ” !

  69. Af Axel Eriksen

    -

    @ Teddy/Lonnie!

    Meget kan man beskylde DR for – men ikke at have produceret “Badehotellet”. Det er TV2.
    DR kan ikke producere noget med historisk islæt uden at bringe nutidige politiske forhold ind i det – endda meget gennemskueligt!

    100.000.000 DKK for at producere en “propagandaudsendelse” som “1864”. Rigsrevisionen burde gribe ind – og påpege i forbindelse med sin forvaltningsrevision, at de licenspenge er “forvaltet” på en særdeles diskutabel måde!

  70. Af P Christensen

    -

    Hvem ved?

    Om nogle år når danskerne er fordrevet fra magten i fædrelandet ved hjælp fra de mange nyttige politiske idioter, dels EU-fantasterne til højre, dels islam-papegøjerne til venstre, kommer der nok en tv-serie på Sharia-TV.

    Den kunne fx hedde “Halal på Bedehotellet”.

  71. Af Teddy bjørn Olsen --tegner

    -

    Axel Eriksen ! Ja—Kært barn har mange navne ! –Véd du jo nok ! TV2 ! er selvstændig –Hvis Ulla Terkelsen ikke véd det, hvem skulle så vide det ! –Hun startede i sin tid “kanalen ” Sammen med “Sleimann! “—Ulla kører sådan set hele butikken—Og den meget afholdte “chef-redaktør” –Der kom til, at gå i seng med en skolefrøken, der blev sur, da manden hellere ville beholde “konen” ! Fik jo fatale konsekvenser for ham ! (der var ikke noget AT: pive over ! –Den slags sker hver dag i Frankrig (det er en del af livet) –Så han kunne bare være blevet på TV2 –Alle havde glemt alting inden 1 måned ! –Men sådan er der så meget ! –Men når vi skal “hæve hyren ! Så er der for lidt ” ! –Undtagen, hvis man er off. ansat (DR-medarbejder) –Så er der rigeligt til alle incl. bestyrelsen og “generaldirektør-inden –der hæver det samme som stats-ministeren” !–Er du blevet overbevist kære Axel Eriksen ?

  72. Af Kim P Olsen

    -

    Det der foregår her på Berlingske er vand i forhold til BTs blogge med Søs Marie Serup.

    Indlæg i mit navn forekommer hver dag, og beskyldninger fra Hansen/sørensen fyger igennem luften.

    Jeg kunne ikke drømme om at skrive på disse blogge, men anmelder når jeg ser mit navn misbrugt eller tilsvinet.

  73. Af E. Larsen

    -

    “Ole Lund” – nå, du mener at “Hvidsten-gruppen tog sagen i egen hånd”???
    Det var der en del andre der også gjorde. Churchill-gruppen (unge) og mange frihedskæmpere, der virkelig kunne være brug for i dag. Mange kunne ikke se verdenskrigen komme med den syge mand med overskægget der hadede jøder.
    Det er der stadig millioner der gør – bl.a. mange muslimer og særlig tilhængere af Koranen og Sharia. Selvom det selvfølgelig ikke er alle. så er det meget, meget sjældent at man hører nogle fra mellem-østen der – som Naser Khader siger noget overhovedet. ISis har lige smidt en homo ud fra et højhus. Og det sker jo dagligt og alligevel synes du og venstrefløjen at vi skal modtage disse personer som nu endda en politiinspektør siger at fra 5.000 til 50.000 terrorister har sneget sig ind i Merkels EU (DK?) Du har svært ved at forklare dig.

  74. Af Erik Nielsen

    -

    Den friske luft af hav og tang- duften af hybenroserne og fyr- summende insekter- dejlige vandre ture i klitter og plantager -dansk sommer når det er bedst-der er noget der tyder på at det er nu vi skal nyde den unikke danske natur, uberørt af kommercielle interesser- for med regeringens oplæg til en ændret planlov skal badehoteller placeret nænsomt i naturen, erstattes af badelande og andet kystnær byggeri.
    Denne ændring af planloven kræver et folkeligt modspil- eller er vi total ligeglade? Bare vi kan diskuterer flygtningene og deres betydning for vores fremtid, det ene er vel ikke mere påtrængende end det andet ,når det gælder om at bevare det Danmark vi kender og holder af.

  75. Af Niels Juul Hansen

    -

    @Erik Nielsen

    Ja, hvorfor bekymre sig om den ægte strandnatur ude i virkeligheden, når man kan få den serveret på *Badehollet’ i HD og skønne farver i ‘tossekassen’.

    Eller bekymre sig om vandmiljøet, det billige skidt, når ‘gylle-segmentet’ i Bædygtig Landbrug kan forsikre os, at alt er i den skønneste orden, og ministeren bare kan skrive af efter deres anbefalinger.

  76. Af Hr. J. H anse n.

    -

    Af Kim P Olsen – 23. februar 2016 15:35

    Søg hjælp.
    Nu rabler det helt for dig.
    Du deltager kun for at starte skænderier.
    Intet andet.

  77. Af Kim P Olsen

    -

    Han s e n med de mange måder at skrive sit navn på.

    Du virker meget fokuseret på det der med at søge hjælp……

    Hold dig dog væk fra blogge hvor du er uønsket!

  78. Af Hr. J. H an sen

    -

    Af Birgit Hviid Lajer – 23. februar 2016 12:59

    Damen er endnu mere rundt på gulvet, end hun plejer at være.
    Det gør det ikke nemmere at forstå hendes kaudervælsk.
    Hvad angår forfølgelse.
    BHL plejer jo at skrive alenlange indlæg om, at hun bliver misforstået.
    Hvis man ellers tyder hendes vrøvl rigtigt.
    BHL nærer tydeligvis nag på grund af en dialog, som vi havde for lang tid siden.
    Hun må begynde forfra i næste blog.

  79. Af Hr. J. H ans en

    -

    Af Kim P Olsen – 23. februar 2016 21:14

    Er K0 blogbestyrer?
    K0 skulle måske undgå at skrive noget løgn og vås.
    Som han ikke ønsker nævnes senere.
    Det er jo ikke alle, der som ham bekvemt “glemmer”, hvad han skriver.

  80. Af Kim P Olsen

    -

    Det lyder som du bliver forfulgt. Gør du det? Er der nogen efter dig?

  81. Af J Nielsen

    -

    @A Eriksen

    “Skal det så ikke være blogregel nr. 5: “Undgå i et væk at skrive det samme på blog efter blog”!”

    Jo, det skal det. Jeg havde #5 i støbeskeen, om irrelevante kæpheste i form af cut-and-paste, men det her er enklere og derfor bedre.

  82. Af Hr. J. H an sen.

    -

    Af Kim P Olsen – 23. februar 2016 21:39
    “Det lyder som du bliver forfulgt. Gør du det? Er der nogen efter dig?”

    Undertegnede ved ikke, om nogen forfølger K0.
    Det må han selv finde ud af.
    Uanset hvad.
    Så har det vist ikke noget med blogemnet at gøre.

  83. Af Teddy bjørn Olsen --tegner

    -

    “Halal på bedehotellerne” ! –Som en klog rad skrev for et par dage siden ! –Bliver nok “enden” På vores engang dejlige land ! –Heldigvis har vi stadigvæk Kristne præster, der kæmper indædt på ægte-danskernes side ( altså –dem, der ikke lefler for muslimske “dyder” incl. Stine Bosse, der er “gået under jorden) hører vi ! –Fordi 30 muslimer troppede op på hendes Nord-sjællandske lands-sted ! –Og forlangte AT: Flytte ind !—Jubiii

  84. Af Birgit Hviid Lajer

    -

    J. Hansen – 23. feb 2016 – 21:19

    Ja, bliver man ideligt tillagt (senest en af Day’s blogge), så er det for det første ikke så lang tid siden, og for det andet ulideligt igen og igen at skulle blive konfronteret med, hvad en blogejers ansvar er – og ikke blogdeltagerne: At kunne selv, hvem er skriver i hvis navn.

    Det er dit utilstedelige og gentagne vrøvl, der reageres på.

    Fordi du er syg i knoppen, når du forfølger folk for at få dem til at indrømme dit eller dat ..hul i hovedet med også forvanskninger af, hvad du nu liiige kan nå at opfatte til endnu en fordrejning, hvor alle andre, jeg selv inklusive har glemt alt om tidligere rent ud sagt lort fra din side!

    Du er stort set ukvalificeret.

  85. Af Birgit Hviid Lajer

    -

    Teddy Bjørn Olsen – 23. feb. 2016

    Ja, og denne Sørensen .. endnu værre ‘gespenst’ for nu at bruge dit udtryk. 🙂

    Men – der er generelt sagt for mange på blogge, der undviger at sige noget, så den enkelte er en del alene om disses personagers røvrenderi med andre debattører og deres forvanskninger af det sagte.

    De kan ikke have mange meninger selv, siden de skal té sig så sygt.

  86. Af Hr. J. H an se n.

    -

    Af Birgit Hviid Lajer – 24. februar 2016 14:43

    Birgit Hviid Layer må opsøge en psykiater.
    Dog nok ikke Day Poulsen.
    Hun er jo helt rundt på gulvet.

  87. Af Lexa Neskire

    -

    Egentlig tror jeg blot, at Birgit Hviid Lajer udtrykker en mening, som mange andre på diverse blogs efterhånden også deler!

    Den er kendt: “Manden, spøgelsesbilisten, der kom ind på motorvejen i den forkerte retning.
    Alle andre er idioter – de kører ikke i samme retning som mig”!

  88. Af Lexa Neskire

    -

    Og det gentog sig hver dag – år efter år.

    Efterhånden mente vedkommende, at han var i sin gode ret til vedblivende at benævne andre, der kørte i modsat retning, som:

    “Nazister, fascister, racister, korrupte, tyveknægte, tvangspensionerede, homofile, pædofile, misogyne m.v. – og de alle skulle under psykiatrisk behandling”.

    Manden fejlede naturligvis ikke noget selv og kunne se alting klart!

  89. Af Hr. J. H an se n

    -

    Af Lexa Neskire – 25. februar 2016 02:54

    Fjolser der ikke skriver i deres eget navn stempler sig selv.
    Hold din sti ren din lille sølle stakkel.
    Så er der ingen som gider at henvende sig til dig.
    Så du behøver ikke at klynke.

  90. Af Kim P Olsen

    -

    Hansen hører til på BTs blogge. Læs selv hans guldkorn der!!

  91. Af Lexa Neskire

    -

    @ Hr. J. Han sen!

    Jeg skriver da mit fulde navn – hvad med Dem?

  92. Af Hr. J. H an se n

    -

    Af Lexa Neskire – 25. februar 2016 06:56
    “Jeg skriver da mit fulde navn – hvad med Dem?”

    Fuld så tideligt på dagen.
    Man kunne næsten tro, at de var revisor.

  93. Af Lexa Neskire

    -

    @ Hr. J. Han sen!

    De må være meget troende – visse kunne måske “tro”, at de var en discipel indenfor den kommunistiske ideologi/”tro” – men Deres udsagn peger dog på, at De mangler den afgørende viden om alle mennesker!

    Tro er en ting – viden og i Deres tilfælde uvidenhed – er forskelligt!

  94. Af Hr. J. H an se n.

    -

    Lexa Neskire

    De må være meget troende – visse kunne måske “tro”, at de var en discipel indenfor den nazistiske ideologi”.
    Skriver nazister ikke i deres eget navn?

    Sjovt at K0 lige dukker op samtidig med at der indsættes falske indlæg.
    Hvorfor holder han sig ikke til BT?

  95. Af Kim P Olsen

    -

    Jeg skriver ikke på BTs blogge – det overlader jeg til dig og din ven SS. Det er jeres helt eget medie – så længe i stadig har adgang, og det har I ikke ret længe, så nyd det!

  96. Af Hr. J. H an se n.

    -

    Der indsættes utallige falske indlæg i andres navne i BT.
    Så hvad mener K0 med at han ikke skriver der?

  97. Af Teddy bjørn Olsen --tegner

    -

    “badehoteller til muslimske mænd ” ! —Sørine ! –Den er helt gal, når “kassedamen skal betale til ” –Direktør-datterens S.U. ” –Ligeledes er den gruelig gal, når “den lavt-lønnede ” ! –Skal betale for tusind-vis af islamiske –enlige mænd ´s ophold på danske badehoteller–som får tiden til, at gå med “billiard –bordtennins –sport –og ture i naturen –plus forplejning med mindst 3 måltider om dagen !! –Den er helt GAL ! –Inger Støjberg –må da kunne få øje på problemet !

  98. Af Axel Eriksen

    -

    @ Hr. J. Hansen!
    Dine gentagne indlæg bekræfter kun indtrykket af en personage med en ubegrænset trang til med nedgørende bemærkninger at svine andre til med åbenlyst forkerte postulater!

  99. Af Hr. J. H an se n.

    -

    Axel Eriksen.
    Når man har et par fjolser hængende over sig. Med ukvemsord og løgnagtigheder..
    I diverse navne.
    Så svarer man igen.

  100. Af Kim P Olsen

    -

    AE

    JH aner jo ikke hvem der skriver de falske indlæg. Nogle af dem bærer umiskendeligt præg af SS (der i lighed med JH er udelukket fra Berlingskes blogge) dårlige sprog og stavefærdigheder.

    Alt i alt et udtryk for JHs paranoia og tunnelsyn.

    Han er en kedelig type.

  101. Af Hr. J. H an se n

    -

    Af Kim P Olsen – 26. februar 2016 10:26

    Ja.
    Og Kim Olsen plejer jo at indsætte sine syge fantasier om børnesex.
    En ualmindelig afskyelig person.
    Og samtidig klynker K0 og AE på alle blogs.
    K0 klynker nu også over at nogen er efter ham på BT.

  102. Af Kim P Olsen

    -

    Det har vi vist kun dit ord for… og det er altså ikke særligt meget værd her på bloggene 🙂

    Du har aldrig kunne dokumentere en eneste af dine bizarre beskyldninger.

  103. Af Hr. J. H an se n.

    -

    Af Kim P Olsen – 26. februar 2016 11:05

    K0 har en særlig evne til at fortrænge sine sygelige fantasier.
    Det er nok ikke et større problem.
    Ingen vil jo røre ham med en ildtang.
    Bortset fra en eller to personer.

  104. Af Kim P Olsen

    -

    Så endnu en gang kan du intet dokumentere – Komiske Ali!

  105. Af Hr. J. H an se n.

    -

    Hvorfor forsvinder den patologiske løgnhals K0 ikke over på BT, hvor han hører hjemme?
    Han klynker ganske vist over, at han også er forfulgt der.

  106. Af Kim P Olsen

    -

    Fordi jeg må skrive her i modsætning til dig.

    Kom nu med noget dokumentation i stedet for at vrøvle løs.

    Det kan du jo ikke dit lille fjollehoved 🙂

  107. Af Hr. J. H an se n

    -

    Af Kim P Olsen – 26. februar 2016 12:01

    Dokumentation?
    Dem som har læst Day Poulsens blog har også læst K0`s perverse indlæg om børnesex.
    Og han fortsætter jo med sit syge vås i BT.
    K0 er en syg lille person.

  108. Af Birgit Hviid Lajer

    -

    Lexa Neskire – 25. feb. 2016 – 02:54 mfl

    Nøjagtig – tak for ordene. JH skulle se at komme lidt, bare lidt videre – det ville hjælpe på hans problemer. Han tiltager sig beføjelser på andre blokdeltageres bekostning. Bim i låget fortsat kan det ses på ‘debatten’ – jeg ta´r på badehotel! Gider ikke de sprøjt her! 🙂

  109. Af Axel Eriksen

    -

    @ Kim Olsen!

    Manden er for “viderekomne” – et absolut håbløst tilfælde, der måske lider af personlighedsspaltning? Måske S “von Marx” S?????

  110. Af Kim P Olsen

    -

    AE

    Ja! Tom lejligjed på øverste etage til leje. Kræver grundig renovering 🙂

  111. Af Axel Eriksen

    -

    Renovering? Nej – total nedrivning – der er både råd, mursvamp og skimmelsvamp på alle etager!

  112. Af Hr. J. H an sen

    -

    Af Kim P Olsen – 26. februar 2016 20:12

    K0 har ikke helt styr på hans løgnhistorier.
    At han helst vil glemme hans mest syge indlæg, det forstår man godt.
    Han kan mobilisere lidt opbakning fra en “revisor”.
    Og et forstyrret kvindemenneske hvis største interesse åbenbart er omskæring af små drenge.
    En lille flok kolbøtter.
    K0 burde holde sig til BT.

  113. Af Axel Eriksen

    -

    Det peger mere og mere på SS!

    Grammatikken: “hans” i stedet for “sine” . Og så alle øgenavnene!

  114. Af Birgit Hviid Lajer

    -

    Ikke omskæring af små drenge! Det drejer sig om at skåne også drenge, hvor pigerne i DK i hv f er blevet forskånet for ødelæggelse af deres kønsorgan! Hr. Hansen!

    Og – du og SS udviser gentagne gange jeres egne frustrationer ved at forfølge både mig og de mænd i gør det samme overfor. – En noget snæver tilgang til at være på b.dk blogge for emner til debat – og ikke personligt fnidder, med en syg – og vedvarende tilgang for at gøre sig interessant på blogge, bla ved at lige finde et seksuelt tema og fordreje og forvanske for at gøre sig bemærket, hvor andre ønsker at debattere og ikke blive forstyrret og slet ikke af andres projektioner og ønsketænkning samt pervertering af diverse debatter.

    Der er altså nogen, jeg selv inklusie, der ved besked om visse forhold omkring mennesket – og dermed dettes seksualitet. Så – hold venligst kaje. Det er en sygdom at forfølge andre, så søg hjælp!

  115. Af Kim P Olsen

    -

    AE

    Ja sætningen “KO har ikke styr på hans…..” er ufrivilligt komisk.

    Der står jo, at jeg ikke har styr på andres historier, hvilket er fuldstændigt sandt 🙂

    JH er langt mere ondskabsfuld end SS, som jo bare er en lille stakkel som fyrer de kugler af, som JH støber. Der er tale om misbrug fra JH’s side. Kynisk!

  116. Af Hr. J. H an sen

    -

    Nu er det paranoide da ved at tage helt over hos AE og K0.
    Nu forfølges de af en debattør som ikke deltager i debatten.

    K0 indsætter syge perverse fantasier om børnesex.
    Og AE bakker op.

    AE og K0 er bloggenes lunatics.
    Hvorfor optræder de i øvrigt altid sammen?
    Har de to små mennesker behov for konstant opbakning fra ligesindede.

  117. Af Hr. J. H an sen

    -

    Hvorfor ødelægger K0 og AE i øvrigt kun blogge som denne med deres syge fantasier?
    Hvorfor prøver de ikke på Støvrings og Beinovs blog.

  118. Af Axel Eriksen

    -

    Hvem, der ødelægger blogge, er vist temmelig veldokumenteret på denne!

    Og jeg skriver både på både Støvrings og Beinovs blogge, hvor man i behagelig grad ikke bliver konfronteret med mennesker, der betegner alle andre som “syge” – og beskylder alle andre for de mest utrolige ting!

  119. Af Hr. J. H an se n.

    -

    AE

    Du deltager kun i debatten for at skabe person fnidder.
    Har undertegnede nogensinde henvendt sig til de i en debat i første omgang?
    Aldrig.
    Prøv at opføre dig ordentligt.
    Så er der svarer dig.
    Og du behøver ikke at klynke ynkeligt.
    Sammen med ham som du kalder liggehønen.

  120. Af Hr. J. H an sen

    -

    AE

    Du deltager kun i debatten for at skabe person fnidder.
    Har undertegnede nogensinde henvendt sig til de i en debat i første omgang?
    Aldrig.
    Prøv at opføre dig ordentligt.
    Så er der ingen som svarer dig.
    Og du behøver ikke at klynke ynkeligt.
    Sammen med ham som du kalder liggehønen.

  121. Af Lexa Neskire

    -

    Han kan åbenbart blive ved!

  122. Af Axel Eriksen

    -

    Heller ikke distinktionen mellem “De” og “de” er kendt for vedkommende! Og anagrammer er helt ukendt land!

  123. Af Hr. J. H ans en

    -

    Af Axel Eriksen – 28. februar 2016 07:59

    Er det derfor, at AE skriver i flere navne?

  124. Af Xela Kirenes

    -

    Axel Eriksen skriver i modsætning til andre altid med bogstaverne i sit hele navn!

  125. Af Hr. J. H ans en

    -

    Af Xela Kirenes – 28. februar 2016 08:40
    “Axel Eriksen skriver i modsætning til andre altid med bogstaverne i sit hele navn!”

    Klynk nu lidt igen AE.
    Så går det hele nok lidt bedre.

  126. Af Axel Eriksen

    -

    Vedkommende, der forpester diverse blogs, er ikke dum som en dør – men en meget stor, meget rød ladeport!

  127. Af Hr. J. H an se n.

    -

    Det må AE jo bedst selv vide.
    Han må se at komme over, at nazityskland blev nedkæmpet.
    Det hjælper ikke, at han bærer nag over det.
    Hvorfor skal han i øvrigt ødelægge Sørine Godfredsens blog med alt hans gammelmands vrøvl.

  128. Af Axel Eriksen

    -

    Jeg er sandelig kommet mig over Nazi-Tysklands kollaps. Grunden til, at jeg ikke kom til verden før eller under WWII var angiveligt fra mine forældre, at deres børn ikke skulle vokse op under totalitære regimer!

    Men Sovjets kollaps er sværere at kapere for visse!

  129. Af Teddy bjørn Olsen --tegner

    -

    SØRINE ! –Hvorfor skal vi, der ikke er socialdemokrater ! være med til, at betale for GRIMHØJ-Moskeens islamister incl. Gellerup-parkens ufatteligt mange førtids-pensionister –generøst donéret af Nicolai Wammen ????

  130. Af Teddy bjørn Olsen --tegner

    -

    pps. Århus “dialog” ! borgmesteren ! –Har gjort os-allesammen til grin med sin slatne holdning til ” Den enorme mængde islamister, som soc.dem. beskytter ” –Og betaler milliarder af skatteborgernes penge til !—Kan de social-demokrater ! –Overhovedet SKAMME sig ??

  131. Af Hr. J. H an se n.

    -

    Axel Eriksen.

    Nu synes jeg, at vi bør lade Sørines blog være i fred for denne gang.
    Dine skænderier behøver jo faktisk ikke at være offentlige.

    PS.
    Hvor mange muligheder er der for at bytte om på bogstaverne i dit navn?

  132. Af Axel Eriksen

    -

    Selv som ingeniør burde du vide lidt om tal – matematik og statistik.

    11 bogstaver, hvoraf 3 er ens. Hvor mange muligheder er der? Jeg skal nok give dig svaret!

  133. Af Axel Eriksen

    -

    P.S. “Mine” skænderier er ikke offentlige – og det kræver en anden part, der kun vil skændes – hvis det skal være offentligt!

  134. Af Hr. J. H an se n.

    -

    Svaret når vi nok frem til med tiden Axel Eriksen.
    Hvis du bytter rundt nogle gange i hver blog.
    Kreativ er du jo.
    Men som sagt.
    Nu har du vist generet Sørine Godfredsen nok på denne blog.

  135. Af Kim P Olsen

    -

    Statistik indgår ikke i maskinistuddannelsen.

  136. Af Hr. J. H an se n.

    -

    Fører Kim P Olsen statistik over, hvor ofte han indsætter perverse fantasier om børnesex?
    I diverse blogs.
    Ellers gør politiet sikkert.

  137. Af Kim P Olsen

    -

    Hvis man ellers lever i den virkelige verden (hvilket du helt åbentlyst ikke gør, så er det let at føre den statistik: Nul!

    Igen: Kom nu med en dokumentation

  138. Af Hr. J. H an se n

    -

    Det påhviler Kim P Olsen at dokumentere, at han ikke har indsat perverse fantasier m børnesex på Day Poulsens blog.
    Det ved han, at han ikke kan.
    Hans indlæg taler for sig selv.

  139. Af Kim p

    -

    Er du fuldstændig vanvittig oven i hovedet din sindssyge galning!

    Så skulle jeg kunne beskylde dig for alverdens ting, herunder pædofili, hustruvold op misbrug af dyr. Og så var det op til dig at bevise, at du ikke havde gjort noget af det.

    Dit indlæg er det mest sindsforvirrede du har begået indtil dato, og det siger ikke så lidt.

  140. Af Kim P Olsen

    -

    Hvis du virkelig mener det her alvorligt:

    “Det påhviler Kim P Olsen at dokumentere, at han ikke har indsat perverse fantasier m børnesex på Day Poulsens blog.”

    Så er du da skingrende sindssyg!

  141. Af Hr. J. H an se n.

    -

    Kim P Olsen er en syg person.
    Han kan jo bare stå ved de syge perverse fantasier om børnesex, som han har indsat på Day Poulsens blog.
    Og undlade den slags i fremtiden.
    Gad vide hvorfor han fortsætter med al hans personfnidder.
    Når han ikke vil stå ved det syge nonsens, som han tidligere har skrevet.

Kommentarer er lukket.